WeCreativez WhatsApp Support
Daniel Kuipers - Online Marketing Agency
Is er iets waarmee ik je kan helpen?

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie is het aanpassen van je website met als doel om je website hoger te laten scoren in de niet betaalde zoekresultaten van Google. Het wordt in de volksmond ook wel SEO of Search Engine Optimization genoemd. Wij krijgen vaak de vraag: Hoe kunnen wij hoger scoren in Google? En daar komt zoekmachine optimalisatie om de hoek kijken.

Door het toepassen van verschillende werkwijzen op het gebied van techniek, content en autoriteit zorgen wij ervoor dat jij hogere posities in Google behaald. Wil jij weten welke verbeteringen jouw website heeft op het gebied van SEO? Vraag gratis de Zoekmachine Optimalisatie scan aan door op de knop hieronder te klikken of neem contact met ons op.

Wat is er zo belangrijk aan zoekmachine optimalisatie?

Wanneer je op de eerste positie staat binnen Google krijg je ongeveer 33% van de kliks. Sta je op plek 2 dan is dat 15% en sta je op plek 3 dan is dat 9%. Hoe hoger je scoort, hoe hoger het aantal bezoekers dat klikt op je website.

Om hoger te scoren in Google heb je een sterke zoekmachine optimalisatie strategie nodig. In deze strategie dienen alle onderdelen van SEO toegepast te worden om het maximale rendement uit jouw website te halen.

Een andere reden waarom zoekmachine optimalisatie zo belangrijk is, is omdat je concurrenten er ook mee bezig gaan. Wanneer jij niet inspeelt op de aanpassingen van de concurrenten ga je posities en dus omzet verliezen.

Voordelen van zoekmachine optimalisatie zijn:

  • Hogere posities in Google wat resulteert in meer bezoekers.
  • Meer aanvragen en andere vormen van conversies omdat het aantal bezoekers stijgt.
  • Een betere naamsbekendheid. Zowel regionaal als nationaal wordt je organisatie vaker gezien.
  • Een goede zoekmachine optimalisatie strategie heeft een positief effect op andere online marketing onderdelen.
  • Zoekmachine optimalisatie heeft een langdurig effect en is niet voor korte termijn (Na jaren kan je website nog steeds profiteren van de werkzaamheden).

Zoekmachine optimalisatie feiten

Bron: Ewizmo.com

Zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan Online Marketing Agency

Online Marketing Agency gaat jouw website beter vindbaar maken en zorgt ervoor dat jij hoger scoort in Google. Middels een uniek vormgegeven strategie gaan we samen een traject in. Dit traject varieert per klant en is gebaseerd op de situatie van jouw onderneming.

Online Marketing Agency is expert op het gebied van SEO. Onze werkwijze heeft zich bewezen tijdens een tal van SEO-trajecten. Naast zoekmachine optimalisatie kan je bij Online Marketing Agency ook terecht voor onder andere zoekmachine adverteren (SEA).

Verschil SEO (Zoekmachine optimaliseren) en SEA (Zoekmachine adverteren)

Zoals eerder aangegeven is SEO het aanpassen van je website met als doel om de website hoger te laten scoren in de niet betaalde zoekresultaten van Google. SEA is het betaald adverteren in de zoekmachines. SEA wordt ook wel zoekmachine adverteren genoemd.

Zowel SEO en SEA zorgen ervoor dat je hoog in Google komt te staan. SEA heeft echter één groot nadeel: wanneer je stopt met het adverteren in de zoekmachines ben je niet meer in de zoekresultaten te vinden.

SEO werkwijze van Online Marketing Agency

Een SEO-traject van Online Marketing Agency bestaat grofweg uit de volgende indeling:

Vrijblijvend advies
Onze missie is om online bereikbaar te maken voor iedereen. Daarom kijken wij graag vrijblijvend naar jouw website. Onze bevindingen presenteren wij middels een gesprek, dit kan fysiek of bijvoorbeeld middels Skype plaatsvinden. In dit advies kijken wij niet alleen naar zoekmachine optimalisatie. Wij kijken naar de website an sich, conversie optimalisatie, linkbuildprofiel, social media, je strategie, en zoekmachine adverteren. 

In dit advies komen ook de concurrenten, de doelgroep, de trends en eventuele andere ontwikkelingen aan bod.

Intakegesprek
Wanneer jij hebt gekozen voor Online Marketing Agency komen we binnen een week bij je langs. Na een rondleiding en een introductie worden de doelstellingen bepaald. Tijdens deze meeting kan je veel vragen over je product, dienst, doelgroep en organisatie verwachten. Elk detail is cruciaal!

0-meting + websiteanalyse
Op het moment dat de intake is afgerond wordt er binnen twee dagen gestart met de zogeheten 0-meting. Dit is een analyse van je website en een analyse van de rest van je online aanwezigheid. Elk stukje data dat beschikbaar is wordt vastgelegd om te bepalen wat de situatie aan de start van het traject is. Denk aan aantal bezoekers, laadsnelheid, posities in Google, eventuele fouten, vindbaarheid, bereik, etc.

Concurrentieanalyse
Online marketing draait om jou en je concurrenten. Tijdens het SEO-traject is het ontzettend belangrijk om te weten wat de concurrenten doen. Zijn ze ook bezig met zoekmachine optimalisatie? Zo ja, wat doen ze dan en waar kunnen we ze op verslaan? Tijdens het intakegesprek vragen we jou om deze concurrenten, maar wij gaan ook zelf op zoek naar concurrenten.

Zoekwoordenanalyse
Wanneer je een fietsenwinkel in Arnhem hebt wil je natuurlijk gevonden worden op  de term “fietsenwinkel Arnhem”, dat is logisch. Maar daarnaast kunnen er nog veel meer termen interessant zijn. Denk bijvoorbeeld aan de zoekterm “elektrisch fiets kopen Arnhem”. Tijdens het zoekwoordenonderzoek wordt er uitgebreid gekeken naar alle termen die gebruikt worden in Google door de bezoekers, maar daarnaast worden ook de websites van concurrenten bekeken om te achterhalen welke zoekwoorden je concurrenten gebruiken.

Technische optimalisatie
Google baseert hoe goed jij scoort binnen de zoekresultaten op een tal van onderdelen. Veiligheid, snelheid en structuur zijn daar een aanta vanl en deze vallen allemaal onder techniek. Wij zorgen er niet alleen voor dat de website super snel en veilig is. Ook passen we de website zo aan dat hij voor Google goed te begrijpen is.

Content optimalisatie
Op basis van het zoekwoordenonderzoek worden er een aantal termen gekozen waar teksten voor geschreven worden. De teksten worden geoptimaliseerd voor de zoekmachines, maar worden ook zo geschreven dat ze goed aansluiten bij de vooraf bepaalde doelgroep. Het doel van de zogeheten SEO-teksten is om de bezoekers over te halen tot het doen van een conversie en om goed te scoren in Google.

Autoriteit + linkbuilding
Linkbuilding is een essentieel onderdeel om meer autoriteit binnen Google te verkrijgen. Het is een terugkerend proces dat maandelijks bijgehouden moet worden. Door het plaatsen van kwalitatief goede links op websites van anderen wordt jouw website beter vindbaar. De links worden alleen geplaatst op websites die relevant zijn aan jouw website. 

Linkbuilding heeft een versterkend effect op de eerder genoemde techniek en content optimalisatie.

Conversie optimalisatie
Bezoekers naar je website krijgen is één ding, maar de bezoekers vervolgens overhalen en overtuigen tot het doen van een aankoop is minstens net zo belangrijk. Door het aanpassen van elementen die vallen onder gebruikersvriendelijkheid, relevantie en design zorgen wij ervoor dat het rendement van je website omhoog gaat. 

Zoekmachine optimalisatie abonnement
Zoekmachine optimalisatie is een ongoing proces. Het online marketing landschap verandert dagelijks, concurrenten spelen op nieuwe ontwikkelingen in en het zoekgedrag van je bezoekers veranderd. Om die reden gaan wij maandelijks voor jou aan de slag om ervoor te zorgen dat je goed blijft scoren.

Binnen een zoekmachine optimalisatie abonnement vallen de volgende onderdelen: technische optimalisatie, content optimalisatie, linkbuilding, het in de gaten houden van concurrenten, het inspelen op trends en het in de gaten houden van het online marketing landschap. Daarnaast doen wij nog veel meer in een abonnement, maar dat lichten we je graag toe in een persoonlijk gesprek.

Rapportage + evaluatie
Online Marketing Agency focust niet alleen op cijfers. De focus ligt ook op de relatie met jou. Gedurende het hele SEO-traject is er veel contact omtrent de voortgang, de resultaten, de werkzaamheden, de planning en de cijfers. Dit gebeurd veelal telefonisch of via een fysiek gesprek. Deze rapportages zorgen voor inzicht, draagvlak en geven jou een prettig gevoel.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Wil jij een uniek vormgegeven SEO-traject aangepast aan jouw organisatie waardoor je meer bezoekers, conversies en omzet binnenhaalt? Doe dan de gratis Zoekmachine Optimalisatie Scan of neem contact met ons op.

Vul je gegevens in en ontvang binnen 1 werkdag een gratis Zoekmachine Optimalisatie Scan!

Laat je e-mailadres achter en wij houden jou op de hoogte!