WeCreativez WhatsApp Support
Daniel Kuipers - Online Marketing Agency
Is er iets waarmee ik je kan helpen?

Zoekmachine adverteren (SEA)

Wanneer je zoekt in Google kan het zijn dat je eerst tot wel vier advertenties te zien krijgt, voordat je bij de organische zoekresultaten komt. Dan laten we eventuele productadvertenties nog buiten kijf. Zoekmachine adverteren is daarom belangrijker dan ooit en het mag dus absoluut niet vergeten worden in je online strategie.

Wat is zoekmachine adverteren eigenlijk?

Zoekmachine adverteren is een onderdeel van online marketing waar je betaalde advertenties plaatst in zoekmachines zoals Google en Bing. Het wordt in de volksmond ook wel SEA of Search Engine Advertising genoemd. Op de vraag: Hoe kunnen wij hoger scoren in Google? Is zoekmachine adverteren één van de beste antwoorden.

Door het instellen van verschillende advertenties zoals tekstadvertenties, display-advertenties en productadvertenties zorgen wij ervoor dat jij meer kwalitatieve bezoekers naar je website krijgt. Deze bezoekers resulteren in meer verkopen/aanvragen en dus meer omzet.

Wil jij dat de SEA-specialisten van Online Marketing Agency voor jou aan de slag gaan zodat jij meer omzet en verkopen genereert? Klik op onderstaande knop en neem contact met ons op.

Wat is er zo belangrijk aan zoekmachine adverteren?

Het kan erg veel inspanning kosten om op een organische manier op een competitief zoekwoord bovenaan in Google komen te staan. Dit kan soms duizenden euro’s kosten en maanden duren. Met zoekmachine adverteren is dat anders. Met SEA kan je binnen een dag op een redelijk goedkope manier bovenaan in Google komen te staan.

Wist je dat…

Wanneer je op de eerste positie staat binnen Google krijg je ongeveer 33% van de kliks. Sta je op plek 2 dan is dat 15% en sta je op plek 3 dan is dat 9%. Hoe hoger je scoort, hoe hoger het aantal bezoekers dat klikt op je website.

Om hoger te scoren in Google heb je een sterke zoekmachine adverteren strategie nodig. In deze strategie dienen alle onderdelen van SEA toegepast te worden om het maximale rendement uit jouw website te halen. Een andere reden waarom zoekmachine adverteren zo belangrijk is, is omdat je concurrenten er ook mee bezig gaan. Wanneer jij niet inspeelt op de aanpassingen van de concurrenten ga je posities en dus omzet verliezen.

Voordelen van zoekmachine adverteren zijn:

  • Hogere posities in Google wat resulteert in meer bezoekers.
  • Meer aanvragen en andere vormen van conversies omdat het aantal bezoekers stijgt.
  • Een betere naamsbekendheid. Zowel regionaal als nationaal wordt je organisatie vaker gezien.
  • Een goede zoekmachine adverteren strategie heeft een positief effect op andere online marketing onderdelen.

Zoekmachine adverteren uitbesteden aan Online Marketing Agency

Online Marketing Agency gaat advertenties voor jouw website maken en zorgt ervoor dat jij hoger scoort in Google. Middels een uniek vormgegeven strategie gaan we samen een SEA-traject in. Dit traject varieert per klant en is gebaseerd op de situatie van jouw onderneming.

Online Marketing Agency is expert op het gebied van SEA. Onze werkwijze heeft zich bewezen tijdens een tal van SEA-trajecten. Naast zoekmachine adverteren kan je bij Online Marketing Agency ook terecht voor onder andere zoekmachine optimalisatie (SEO).

Verschil SEA (Zoekmachine adverteren) en SEO (Zoekmachine optimalisatie)

Zoals eerder aangegeven is SEA het adverteren binnen de zoekmachines als Google en Bing. Dit zorgt ervoor dat je, in vergelijking met SEO, redelijk snel bovenaan de zoekresultaten kan komen te staan. SEO is het aanpassen van je website met als doel om de website hoger te laten scoren in de niet betaalde zoekresultaten van Google.

Zowel SEA en SEO zorgen ervoor dat je hoog in Google komt te staan. Het grote verschil tussen SEA en SEO is dat het veel langer duurt voordat je de SEO-inspanningen terugziet in de zoekresultaten. Door zoekmachine adverteren heb je minder inspanning nodig, maar wel een advertentiebudget.

SEA werkwijze van Online Marketing Agency

Een SEA-traject van Online Marketing Agency bestaat grofweg uit de volgende indeling:

Vrijblijvend advies
Onze missie is om online bereikbaar te maken voor iedereen. Daarom kijken wij graag vrijblijvend naar jouw online aanwezigheid. Onze bevindingen presenteren wij middels een gesprek, dit kan fysiek of bijvoorbeeld middels Skype plaatsvinden. In dit advies kijken wij niet alleen naar zoekmachine adverteren. Wij kijken naar de website an sich, zoekmachine optimalisatie conversie optimalisatie, linkbuildprofiel, social media, je strategie en zoekmachine adverteren. 

In dit advies komen ook de concurrenten, de doelgroep, de trends en eventuele andere ontwikkelingen aan bod.

Intakegesprek
Wanneer jij hebt gekozen voor Online Marketing Agency komen we binnen een week bij je langs. Na een rondleiding en een introductie worden de doelstellingen bepaald. Tijdens deze meeting kan je veel vragen over je product, dienst, doelgroep en organisatie verwachten. Elk detail is cruciaal!

Berekening maken doelstellingen (ROI)
Vervolgens gaat Online Marketing Agency aan de slag met jouw doelstellingen. Er wordt onderzocht hoeveel elke advertentie gaat kosten en er wordt onderzocht hoeveel verkopen/aanvragen er nodig zijn, wil het traject als succesvol worden gezien. Tijdens deze fase wordt er een inschatting gemaakt van de ROI (return on investment)

Strategie SEA-traject bepalen
Om de bovengenoemde doelstellingen te behalen is er een strategie nodig. Deze strategie wordt bepaald op basis van de concurrenten, zoekvolumes, producten, de website, branding en de communicatie van de organisatie. Al deze elementen moeten vooraf bepaald en ingevuld worden om een zo succesvol mogelijk traject af te leggen.

Instellen campagnes
Op basis van de gekozen strategie gaat Online Marketing Agency aan de slag met het opzetten van de verschillende campagnes. De volgende soorten advertenties kunnen worden gehanteerd:

  • Tekstadvertenties
  • Remarketing advertenties
  • Shopping advertenties
  • Dynamische zoekadvertenties
  • Advertentie extensies zoals telefoonnummer of locaties

Verzamelen van data middels analyses
Op het moment dat alle campagnes draaien wordt alle data rondom de advertenties verzamelt en geanalyseerd. De presentaties van de zoekwoorden en advertenties wordt nauwlettend in de gaten gehouden, zodat er snel kan worden bepaalt welke advertenties het meeste rendement hebben. Tijdens de analyses wordt er data over allerlei onderwerpen bijgehouden. Denk aan locatie, tijdstip en apparaat.

Bijsturen en optimaliseren van campagnes
Zodra de eerste data binnenkomt wordt er gestart met het optimaliseren van de campagnes. Denk aan het toevoegen van uitsluitingswoorden, het budget anders verdelen, focussen op een andere doelgroep of inzetten op een bepaalde tijd/apparaat. Deze optimalisaties worden met jou besproken, zodat jij weet wat er gebeurt met jouw advertentiebudget.

Rapportage en reflectie
Gedurende het hele SEA traject word je op de hoogte gehouden. Maandelijks kan je rapportages verwachten, die altijd met een telefonische meeting besproken worden.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Wil jij een uniek vormgegeven SEA-traject aangepast aan jouw organisatie waardoor je meer bezoekers, conversies en omzet binnenhaalt? Klik op onderstaand knop en neem contact met ons op!

Daag ons uit!

Wil je meer verkopen en meer omzet? Vul je gegevens in en wij nemen contact met je op.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !