Conversie optimalisatie

Je website trekt bezoekers. Wel honderden per dag. Mooi, maar de leads of sales blijven vooralsnog uit. Dat kan niet de bedoeling zijn, want zo verdien je niks aan je online business. Geen zorgen, want met conversie optimalisatie brengen we verbeteringen aan. Op basis van jouw eigen data. Zo zorgen we ervoor dat je bezoekers wél echte klanten worden.

Dat doen we door eerst interessante gegevens te verzamelen. We brengen de customer journey in kaart en kijken waar de problemen zich voordoen. Vervolgens stellen we op basis van onze ervaring (en bewezen psychologische principes) verbeteringen voor die we meteen ook voor je testen en implementeren.

Krijg jij dus ook te weinig leads binnen via je website? Haken klanten massaal af op je webshop? Of wil je gewoon weten hoe jij je website effectiever kunt maken? Neem dan vrijblijvend contact op met de conversie optimalisatie specialist van Online Marketing Agency!

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie, ook wel conversion rate optimisation of CRO genoemd, betekent niets meer dan het optimaliseren van je website voor meer conversies. En een conversie is een bezoeker die daar een jouw producten koopt, een offerte aanvraagt, contact opneemt of zich inschrijft voor je nieuwsbrief. Wat je eigenlijk ook maar wil dat ze op je website doen.

Het gaat dus om het beïnvloeden van de ervaring van bezoekers. In positieve zin, uiteraard. En aangezien die mensen door allerlei factoren worden beïnvloed, kan conversie optimalisatie zich ook richten op een heleboel verschillende onderdelen van je website. Van een meer intuïtief design tot aan meer overtuigende content en betere knoppen.

Heb je het nodig?

Of je het nodig hebt is afhankelijk van de vraag of je je website effectiever wilt maken en zo business wilt verbeteren. En natuurlijk wil je dat. Dus is het niet verkeerd om een slimme conversie optimalisatie specialist in de arm te nemen. CRO is immers een fundamenteel onderdeel van je digitale marketingmix; het verhoogt ook de ROI van je andere marketingactiviteit als SEO of adverteren in Google. Een win-win situatie.

Online Marketing Agency als conversie optimalisatie bureau

Wij zijn een full service marketingbureau, dus kun je ook bij ons terecht als je alleen een conversie optimalisatie bureau zoekt. Met een slimme mix van data analyse, creativiteit en ervaring helpen we je aan indrukwekkende verbeteringen en een stevige online groei. Stilstand is achteruitgang. Zeker in de digitale wereld van vandaag.

Onze werkwijze

Iedere website, ieder project is anders en vraagt om een aanpak op maat. Die leveren we, maar we kunnen wel een gestructureerde werkwijze onderscheiden. Dat ziet er dan ongeveer zo uit:

  • dataverzameling & analyse
  • ontdekken van ‘bottlenecks’ en andere obstakels
  • hard nadenken over hoe we die kunnen oplossen
  • veranderingen a/b testen
  • analyseren van de testresultaten
  • verbeteringen implementeren
  • genieten van de glimlach op jouw gezicht

Conversie optimalisatie tools

We gebruiken natuurlijk niet alleen pen en papier. We zijn digitale experts dus hebben we voor iedere stap handige tools en software om ons te helpen. Denk aan programmaatjes als Google Analytics en Hotjar om het gedrag van je bezoekers te analyseren. Of aan VWO en Google Optimize om de testen uit te voeren en de resultaten te bekijken. Voor iedere situatie weten we wat er nodig is.

Verbeteringen volgens de piramide

Afhankelijk van waar op je website de bezoekers niet converteren stellen we een aantal verbeteringen voor. Daar gebruiken we de zogenoemde conversie optimalisatie piramide voor. We checken eerst of bezoekers wel getriggerd en overtuigd worden door de USP’s van jouw organisatie en vervolgens gaan we na of er sprake is van een soepele gebruikerservaring die het bezoekers makkelijk maakt om de gewenste uit te voeren.

Is dat niet het geval? Dan weten we wat ons te doen staat.

Wat mogen we voor jou betekenen?

Mogen we voor jou meer klanten of leads binnenhalen? Zijn we goed in én doen we graag. Neem gerust even contact met ons op en ontdek wat we als conversie optimalisatie bureau voor jou en je website kunnen betekenen.

Zelf aan de slag?

Lees dan onze laatste blogs over conversie optimalisatie voor wat gratis advies. Krijg je van ons.

Daag ons uit!

Vul je gegevens in en ontvang binnen 1 werkdag een gratis Zoekmachine Optimalisatie Scan!

Blogs over Conversie Optimalisatie

23 juni 2020
Waarom een FAQ zo belangrijk is voor webshop

Waarom een FAQ zo belangrijk is voor je webshop [7 redenen]

Als je iets bestelt, wil je natuurlijk weten wanneer het geleverd wordt en wat er gebeurt als je niet tevreden bent met het geleverde product? En je wilt toch ook weten hoe mensen met je gegevens omgaan? Dat wil jouw klant dus ook! Zelfs als je diensten levert. En daarom is het ontzettend belangrijk om een FAQ (ook wel veel gestelde vragen pagina) te hebben. Vandaag geef ik je 7 redenen waarom je die nu nog moet gaan opzetten.
29 mei 2020
10 handige tips voor je Exit Intent Pop-up

10 handige tips voor je Exit Intent Pop-up

De één haat ze en de ander zweert erbij. De één zegt z’n business erop te draaien en de andere ziet het als een conversie killer. We hebben het natuurlijk over exit intent pop-ups. Dat zijn de pop-ups die je voor je neus krijgt als je een website of pagina probeert te verlaten. Mijn visie is dat ze kúnnen werken, mits je ze op de goede manier inzet. Een manier die past bij jou, je business en je klanten. En daar ga ik je vandaag dan ook alles over vertellen.
2 december 2019
Google Grow My Store wat is

Google Grow My Store: Wat het is en waarvoor je het gebruikt

Ongeveer twee weken geleden lanceerde Google in Nederland officieel de Grow My Store. Zoals de naam als zegt, is het een programma voor ondernemers met een online en/of fysieke winkel. Aangezien er nog redelijk weinig informatie over te vinden is, vind ik het tijd om er een blog over te schrijven
7 november 2019
Achterhaal welke zoekwoorden converteren met deze tool

Achterhaal welke zoekwoorden converteren met deze tool

Je hebt een paar nieuwe conversies binnengehaald via Google (YES!). Eindelijk werpt zoekmachine optimalisatie zijn vruchten af. Maar weet je wel welke zoekwoorden nou daadwerkelijk hebben gezorgd voor die conversie en welke zoekwoorden totaal niet scoren? Het antwoord op die vraag is hoogstwaarschijnlijk ‘Nee’. En in dit artikel laat ik je zien hoe je daarachter komt.
[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]