Conversie optimalisatie

Je website trekt bezoekers. Wel honderden per dag. Mooi, maar de leads of sales blijven vooralsnog uit. Dat kan niet de bedoeling zijn, want zo verdien je niks aan je online business. Geen zorgen, want met conversie optimalisatie brengen we verbeteringen aan. Op basis van jouw eigen data. Zo zorgen we ervoor dat je bezoekers wél echte klanten worden.

Dat doen we door eerst interessante gegevens te verzamelen. We brengen de customer journey in kaart en kijken waar de problemen zich voordoen. Vervolgens stellen we op basis van onze ervaring (en bewezen psychologische principes) verbeteringen voor die we meteen ook voor je testen en implementeren.

Krijg jij dus ook te weinig leads binnen via je website? Haken klanten massaal af op je webshop? Of wil je gewoon weten hoe jij je website effectiever kunt maken? Neem dan vrijblijvend contact op met de conversie optimalisatie specialist van Online Marketing Agency!

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie, ook wel conversion rate optimisation of CRO genoemd, betekent niets meer dan het optimaliseren van je website voor meer conversies. En een conversie is een bezoeker die daar een jouw producten koopt, een offerte aanvraagt, contact opneemt of zich inschrijft voor je nieuwsbrief. Wat je eigenlijk ook maar wil dat ze op je website doen.

Het gaat dus om het beïnvloeden van de ervaring van bezoekers. In positieve zin, uiteraard. En aangezien die mensen door allerlei factoren worden beïnvloed, kan conversie optimalisatie zich ook richten op een heleboel verschillende onderdelen van je website. Van een meer intuïtief design tot aan meer overtuigende content en betere knoppen.

Heb je het nodig?

Of je het nodig hebt is afhankelijk van de vraag of je je website effectiever wilt maken en zo business wilt verbeteren. En natuurlijk wil je dat. Dus is het niet verkeerd om een slimme conversie optimalisatie specialist in de arm te nemen. CRO is immers een fundamenteel onderdeel van je digitale marketingmix; het verhoogt ook de ROI van je andere marketingactiviteit als SEO of adverteren in Google. Een win-win situatie.

Online Marketing Agency als conversie optimalisatie bureau

Wij zijn een full service marketingbureau, dus kun je ook bij ons terecht als je alleen een conversie optimalisatie bureau zoekt. Met een slimme mix van data analyse, creativiteit en ervaring helpen we je aan indrukwekkende verbeteringen en een stevige online groei. Stilstand is achteruitgang. Zeker in de digitale wereld van vandaag.

Onze werkwijze

Iedere website, ieder project is anders en vraagt om een aanpak op maat. Die leveren we, maar we kunnen wel een gestructureerde werkwijze onderscheiden. Dat ziet er dan ongeveer zo uit:

  • dataverzameling & analyse
  • ontdekken van ‘bottlenecks’ en andere obstakels
  • hard nadenken over hoe we die kunnen oplossen
  • veranderingen a/b testen
  • analyseren van de testresultaten
  • verbeteringen implementeren
  • genieten van de glimlach op jouw gezicht

Conversie optimalisatie tools

We gebruiken natuurlijk niet alleen pen en papier. We zijn digitale experts dus hebben we voor iedere stap handige tools en software om ons te helpen. Denk aan programmaatjes als Google Analytics en Hotjar om het gedrag van je bezoekers te analyseren. Of aan VWO en Google Optimize om de testen uit te voeren en de resultaten te bekijken. Voor iedere situatie weten we wat er nodig is.

Verbeteringen volgens de piramide

Afhankelijk van waar op je website de bezoekers niet converteren stellen we een aantal verbeteringen voor. Daar gebruiken we de zogenoemde conversie optimalisatie piramide voor. We checken eerst of bezoekers wel getriggerd en overtuigd worden door de USP’s van jouw organisatie en vervolgens gaan we na of er sprake is van een soepele gebruikerservaring die het bezoekers makkelijk maakt om de gewenste uit te voeren.

Is dat niet het geval? Dan weten we wat ons te doen staat.

Wat mogen we voor jou betekenen?

Mogen we voor jou meer klanten of leads binnenhalen? Zijn we goed in én doen we graag. Neem gerust even contact met ons op en ontdek wat we als conversie optimalisatie bureau voor jou en je website kunnen betekenen.

Zelf aan de slag?

Lees dan onze laatste blogs over conversie optimalisatie voor wat gratis advies. Krijg je van ons.

Daag ons uit!

Vul je gegevens in en ontvang binnen 1 werkdag een gratis Zoekmachine Optimalisatie Scan!

    Blogs over Conversie Optimalisatie

    23 november 2020
    Bedankpagina meetbaar maken in Google Analytics 4

    Handleiding: Bedankpagina meetbaar maken in Google Analytics 4

    19 november 2020
    conversiekillers website

    15 conversiekillers voor je website (doe dit dus niet)

    15 september 2020
    google web vitals

    Google Web Vitals: handleiding voor dummies

    Als je ook maar een beetje met SEO en online marketing bezig bent, dan heb je er de afgelopen tijd wel iets over gehoord of gelezen: De Google Web Vitals. Simpel uitgelegd: een initiatief van Google dat de gebruikerservaring van een website toetst aan de hand van een aantal kwaliteitseisen. Hoog tijd om jou daar alles over te vertellen.
    7 augustus 2020
    Contactformulier instellen als conversie met Google Analytics [bedankpagina]

    Contactformulier instellen als conversie met Google Analytics [bedankpagina]

    Een belangrijk onderdeel van online marketing is de meetbaarheid van je resultaten en conversies. Je wilt natuurlijk wel weten wat het effect van je inspanningen is op het aantal conversies. Die conversies kunnen bijvoorbeeld het klikken op het telefoonnummer zijn, het klikken op een mailadres, maar ook het aanvragen van een offerte of het invullen van een contactformulier. En voor die laatste twee is dit artikel bedoeld. Ik laat je namelijk zien hoe je middels een bedankpagina elk formulier meetbaar kan maken en kan instellen als conversie in Google Analytics.
    [Inclusief kortingscode]
    [Inclusief kortingscode]