WeCreativez WhatsApp Support
Daniel Kuipers - Online Marketing Agency
Is er iets waarmee ik je kan helpen?
5 online marketing events in Nederland voor ondernemer ins 2019

5 Online Marketing Events in Nederland voor Ondernemers in 2019

Beurzen, meetings, conferenties of evenementen. Hoe je ze ook wil noemen, online marketing events zijn de ideale plek om je kennis bij te spijkeren, nieuwe ideeën op te doen en om te netwerken. Veel evenementen op het gebied van digital en online marketing zijn echter bedoeld voor de experts. Voor communicatie adviseurs, voor marketeers en voor SEO specialisten …

… maar niet allemaal! Er zijn ook een aantal online marketing events in Nederland waar je als ondernemer of zzp’er in 2019 heel wat op kunt steken. Waar ze je inspireren. Waar ze je nieuwe inzichten geven op het gebied van online marketing. Op een dusdanig niveau dat je er als relatieve leek er ook écht mee aan de slag kunt.

Ik licht er daarom een paar voor je uit, waarvan ik denk dat ze zeker de moeite waard zijn om te bezoeken. Evenementen waarvan ik denk waar je wat van leert én waar je concrete handvatten krijgt om meer te halen uit je eigen online marketing activiteit.

Let’s go!

Yoastcon event

YoastCon
7-8 Februari 2019 | Nijmegen | €499 (of €299 voor 1 dag)

Het tweedaagse online marketing event YoastCon, van de gelijknamige WordPress plugin, staat geheel in het teken van zoekmachine optimalisatie. Een paar van de meest invloedrijke SEO-experts inspireren je er met bijzondere presentaties en geven je praktische tips. Daarnaast is er meer dan voldoende ruimte om vragen te stellen en worden er diverse workshops gegeven.

Je leert er onder andere goed zoekwoorden onderzoek te doen, hoe je SEO-teksten optimaliseert, hoe je het maximale uit de Yoast plugin haalt en hoe je je website technisch en qua structuur het best in kan (laten) richten. Kortom, je kunt je opgedane kennis direct toepassen op je eigen website. Lunch, koffie, taart, borrels en hapjes zijn erbij inbegrepen. Wel zo fijn.

Leadgeneration in 1 dag evenement

Leadgeneration in 1 day
19 Februari 2019 | Leusden | €345

Als ondernemer ben je altijd bezig met het genereren van nieuwe leads. Het binnenhalen van nieuwe klanten om jezelf werk te verschaffen. Tijdens Leadgeneration in 1 Day krijg je aan de hand van inspirerende cases uit de praktijk meer inzicht in de manier waarop je meer leads zou kunnen genereren.

Je leert er op welke trends je in moet spelen, hoe je je strategie aanpast aan de digitale ontwikkelingen, welke keuzes je moet maken en hoe je met je bedrijf toekomstbestendig wordt. Daarnaast krijg je na afloop een paar handige tools en whitepapers waarmee je direct aan de slag kunt. De dag wordt afgesloten met een netwerkborrel. Ook niet onbelangrijk.

B2B Marketing Forum Evenement

B2B Marketing Forum
19 Maart 2019 | Maarssen | €595

Deze tiende editie van het B2B Marketing Forum wordt georganiseerd door Emerce en draait dit jaar helemaal om gamechangers. B2B marketing is in de afgelopen jaren onderhevig geweest aan een flink aantal veranderingen en zal zich ook blijven ontwikkelen. De veranderingen van toen en van nu komen allemaal aan bod. Zowel online als offline

Op deze dag zal je samen met marketing-, sales- en communicatiemanagers diep op ingaan op onderzoek en diverse cases. Maar dat niet alleen, je kan ook meteen aan de slag met handige workshops en masterclasses. Het B2B Marketing Forum event gaat om leren, netwerken en inspiratie.

Emerce Digital Marketing live

Digital Marketing Live!
27 Juni 2019 | Amsterdam | v.a. €165

Digital Marketing Live! is veruit het grootste online marketing event. Met onder andere inspirerende pitches en interviews, discussies en workshops leer je er over allerlei facetten van digitale marketing, interactieve media en advertising. Er zijn maar liefst 7 stages gevuld met sprekers, zodat je op ieder moment van de dag iets kunt bezoeken wat voor jou relevant is.

Zo kun je ontdekken hoe je een contentstrategie opstelt, hoe je meer conversies behaalt, hoe je het maximale uit je Google advertenties haalt, hoe je mailings en LinkedIn het meest effectief inzet, enzovoorts. Er is simpelweg te veel om op te noemen. Dit online marketing event is daarom voor iedere ondernemer met een website interessant.

Groothandel E-commerce event

Groothandelhandel E-commerce Event
7 November 2019 | Rotterdam | Gratis

Laat je niet misleiden door de naam. Het Groothandel E-commerce Event is interessant voor ondernemers, fabrikanten, distributeurs en importeurs die producten via een B2B webshop of platform aan de man brengen. Niet per se voor de groothandel dus. Het event staat bol van informatie, inspiratie en enthousiasme voor de zakelijke online markt.

Wanneer je dit online marketing event bezoekt ga je dieper in op het aankoopproces van de zakelijke inkoper. Waardoor wordt hij of zij getriggerd? Je ontmoet experts uit het vakgebied en je leert over de nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden van B2B E-commerce in de toekomst. Kortom, een must voor tal van ondernemers. Bovendien is het evenement helemaal gratis!

Zo.

Dat waren vijf van de meest interessante online marketing events in Nederland in 2019 waar je als ondernemer naartoe kunt om op een begrijpelijke manier meer te leren over digital marketing. Evenementen waar je geïnformeerd en geïnspireerd wordt om aan de slag te gaan om je eigen website, social media of online advertenties te optimaliseren.

Naar welke events ga jij? Missen er volgens jou nog events op het gebied van online marketing waar je als ondernemer écht naartoe moet? Of ken je nog enkele handige (gratis) online cursussen? Laat het me weten in de reacties. Ik ben nieuwsgierig!

Recente blogs

20 februari 2019
Hoe voeg je iemand toe aan Google Analytics

Handleiding: Hoe voeg je iemand toe aan Google Analytics?

Een website kan niet zonder Google Analytics. Je wilt natuurlijk wel precies weten welke campagne wat oplevert, wat je bezoekers allemaal uitspoken en welke pagina’s het goed doen. En als je business goed loopt en je gaat met een online marketing bureau (lees: Online Marketing Agency) in zee, dan heeft dat bureau toegang nodig tot je Analytics. Aangezien ik vaak de vraag krijg: ‘Daniel, hoe voeg ik jou dan toe?’ vond ik het tijd om een blog te schrijven waarin ik dat haarfijn uitleg. Dus, zie hier: de handleiding voor het toevoegen van een persoon aan Google Analytics.
12 februari 2019
Hoe optimaliseer je de meta omschrijving

Meta description: hoe optimaliseer je de meta omschrijving?

Stel, je hebt uren zitten ploeteren op een tekst voor op je website waarmee je hoopt te scoren in de zoekresultaten. De tekst is volledig geoptimaliseerd. Nu alleen nog even snel de SEO titel en meta description en voila: je bent klaar om een toppositie te veroveren met je gloednieuwe content. Want hoe goed je tekst ook is, een goede meta omschrijving bepaalt voor een groot deel of Google gebruikers ook daadwerkelijk op je link klikken. Laten we bij het begin beginnen.
5 februari 2019
Semantische zoeken hoe optimaliseer je content

Semantic search: hoe optimaliseer je content voor semantisch zoeken?

Semantisch zoeken houdt simpelweg in dat Google probeert haar gebruikers de zoekresultaten voor te schotelen die het best voldoen aan de intentie waarmee een bepaalde zoekterm is ingevoerd. Daarvoor moet Google begrijpen waar webpagina’s en hun teksten precies over gaan. Om dat goed te kunnen doen, moet Google de betekenis van woorden en zinnen leren begrijpen. En niet alleen die van bepaalde zoektermen. Nee, ook van de context waarin ze voorkomen. Daar is het algoritme inmiddels behoorlijk goed in geworden en het lijkt erop dat dat de komende jaren alleen maar beter wordt. Semantic search is de toekomst. Dus hoog tijd om eens te kijken hoe je je SEO teksten bestendig kunt maken voor die toekomst.
4 februari 2019
On page SEO hoog scoren

On Page SEO: complete uitleg om hoog te scoren in Google

Het optimaliseren voor de zoekmachines (lees: Google) kan buiten je eigen website om, bijvoorbeeld door linkbuilding. Denk aan gastbloggen, verspreiden van infographics of social media links. Maar optimaliseren kan vervolgens ook binnen je website. Denk aan het optimaliseren van de techniek of het verbeteren van je content. Toch is er nog een verdeling die we kunnen maken binnen SEO. We kunnen dus een verdeling maken binnen de SEO. Namelijk tussen off page SEO en on page SEO. En over die laatste, daar ga ik het vandaag over hebben.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *